Galleria l’arte di seta k sodelovanju povabila umetnika Mitjo Ficka.

»Fickovo slikarstvo vrača čut za čudežno. … Fickove slikarske podobe nagovarjajo gledalčeve čute in intuitivno zaznavo. Za vsakdanjo realnostjo se odpirajo prehodi v magične svetove, polne nenavadnih bitij in prisotnosti. Presežno je največkrat del istega sveta, ki ga gledamo tudi sami, ne da bi za realno opno zaznali njegovo prvinsko magičnost.« Nadja Gnamuš.

Mitja Ficko je uveljavljen umetnik z mednarodno prepoznavnostjo in hvaležni smo, da je bil pripravljen pristopiti k projektu Gallerie l’arte di seta. Ideja o povabilu Mitje Ficka k sodelovanju je bila po eni strani povsem spontana, hkrati pa tudi skrbno pretehtana. Spontana je bila lahko, ker sem že pred tem poznala delo gospoda Ficka in ga zelo cenim. K uresničitvi ideje o povabilu pa je prispevalo dvoje. Prvi razlog je izkušnja, ki jo gledalec doživi ob gledanju Fickovih del. Občutek, kot da ga slika vabi v notranjost, v zakulisje; odpirajo se svetovi, nove zgodbe – v sliki in v gledalcu. Njegove slike nas zaustavijo in nas osredotočijo. Točno tako, kot pravi slikar Ficko, z »občutenjem nas vrača in ozemljuje v telesa in nas vodi v prisotnost«. Take izkušnje v Gallerii podpiramo in jih v obdobju razširjenega virtualnega življenja cenimo kot izredno pomembne.

 

Drug razlog, ki je spodbudil idejo o sodelovanju, pa so uporabljene barve, še posebej v teh dveh izbranih delih: to so barve visoke intenzitete, barve veselja, radosti, odpiranja navzven, kar tako zelo potrebujemo v času po pandemiji.

 

Odločitev pa je bila hkrati tudi skrbno pretehtana, tako z vidika pristopa h končni upodobitvi motiva na ruti oziroma kvadratu kot z vidika ocene zanimivosti za trg in vseh drugih spremljajočih aktivnosti.

 

Če se vrnem k motivu: potisk ni zgolj reprodukcija obstoječega dela. Avtor je obstoječe delo skrbno prilagodil novemu formatu, da tudi v tej velikosti ohranja enako sporočilnost in umetniško težo kot v velikem formatu. Prav tako je bedel nad procesom tiskanja s številnimi vmesnimi preverjanji odtenkov in drugih detajlov, da bi končni natisnjeni kvadrat odražal kvalitete, ki so po njegovem mnenju potrebne. V tem procesu je nastalo novo unikatno umetniško delo, tokrat natisnjeno na svilo.

 

Dogovorila sva se za omejeno serijo z največ dvesto primerki, saj želimo ohraniti odnos in cenjenje dela in ga ne banalizirati z neskončno produkcijo, čeprav jo tehnologija dopušča.

 

Pretehtanost in pozornost vsakemu detajlu pa sta nas vodili tudi pri ostalih delih procesa: pri izboru odtenkov barv in kakovosti papirja, uporabljenega za mojstrsko izdelano embalažo.

 

V Galleri l’arte di seta se projektov lotevamo z vso skrbnostjo in natančnostjo, saj želimo doseči estetiko in kakovost, ki bo uporabnika spremljala in razveseljevala v daljšem obdobju življenja.

BESEDILO: Lidija Drobež

Mitja Ficko (1973, Murska Sobota). Študiral je na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, smer slikarstvo pri prof. Janezu Berniku in prof. Gustavu Gnamušu. Diplomiral je leta 1999, leta 2002 pa magistriral pri prof. Metki Krašovec. Je dobitnik več nagrad in štipendij, med drugim je leta 2003 prejel nagrado zlata ptica za likovno umetnost. Dela v Ljubljani in Leipzigu.